onsdag 7 december 2011

Mattes prins...

...Mr Darcy katt, kom hem i förrgår med ett stort sår på ena benet och blockhalt på det andra. Såret gjorde jag rent så det är nog ingen fara med det, men det andra benet är värre tror jag. Mr Darcy vill inte stödja på benet men ömmar inte för palpation. Det ser ut som det är en bula på höftknölen, men han har full rörelse i hela benet och kan sitta. Hoppas, hoppas att det bara är en mjukdelsskada som läker av vila.
Mr Darcy, mattes vackraste prins!

Ja ja, vägen till veterinären känner jag vid det här laget. Så idag åker vi in och kollar benet. Min gubbe säger bestämt ifrån några dyra undersökningar och behandlingar eftersom Mr Darcy inte är försäkrad. Vår ekonomiska buffert är ju också rätt allvarligt naggad i kanten efter Pennys sjukdomsresa under hösten.

Hela mitt jag strider mot att värdera djur i pengar, men den krassa verkligheten finns ju också. Eller som min man sa "vi har ju så många katter". Visst har vi det - tre stycken - men bara en mr Darcy.

Suck

2 kommentarer:

  1. Hoppas det inte är något allvarligt med mr Darcy!

    SvaraRadera
  2. Sv. Ja de är fina i sina tröjor men det börjar bli urtvättade så det är dax att göra nya åt dem! Klart Penny måste ha en tröja som värmer magen :)

    SvaraRadera