söndag 22 januari 2012

Totalt däckad av pulsträning?

Jag tränar ju flera gånger i veckan på gym. Brukar köra cirka 45 minuter träningscykel plus 25 minuter styrka, 10 minuter pilatesboll och 15 minuters stretching. I förra veckan förslog en av sjukgymnasterna på gymmet att jag skulle testa att köra med pulsmätare. Sagt och gjort, i torsdags körde jag Low intensity - fettförbränning i 45 minuter. Kändes lätt som en plätt och jag var knappt svettig. Så igår körde jag Cardio - alltså pulsträning. Jag skulle ligga på 133 i puls, hur lång tid jag skulle köra visste jag inte, det fanns ingen att fråga, så jag körde i 40 minuter. Ganska jobbigt men jag var inte jättesvettig och trött.

I morse när jag gick upp fick jag världens blodtrycksfall och höll på att tuppa av. Äckligt. Och hela dagen i dag har jag känt mig yr, matt och totalt slut i kroppen. Jag orkade knappt släpa mig runt den vanliga hundrundan. Vad har hänt undrar jag? Har jag träningsvärk i hjärtat? Eller var det för lång tid med 40 minuter? Det kändes ju ganska lätt. Jag fattar ingenting.
Jag får se hur jag gör i morgon då jag ska träna. Kanske bäst att köra bara fettförbränning.

Vad tror ni?

Tur att det är kväll nu så jag snart får kollapsa i soffan, med filt , hundar och mys. Lite chokladglass är jag nog också värd.

CU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar