onsdag 21 december 2011

Dessa djur!

I går kväll kom jag hem efter seminarie på högskolan. Blodsockernivån var väl ungefär i lilltåhöjd eftersom högskolan hade stängt caféet där jag hade tänkt att köpa min lunch.

Huset som mötte mig var genomkallt, djuren hungriga och sällskapssjuka. Det var bråttom eftersom min man fyllde år och vi skulle fira honom. Irritationen låg och lurade strax under kontrollnivå. Allt skulle fixas direkt - få igång pannan, ge mat till hundarna, medicin till Penny, mat till katterna göra rent i katttoaletterna, duka, lägga upp mat och slå in det sista paketet till gubben.

Medan jag irriterat rusade runt i huset kände sig väl Lukas ganska orolig så han hann med att gnaga ett hål på tyget på soffan i vardagsrummet, Willekatt hann med att äta upp hälften av den dyra italienska skinkan då jag var och dukade i matsalen och Darcykatt bajsade på golvet bredvid kattlådan eftersom den inte var rengjord och han verkligen inte vill skita där det är skitigt.

Hm. Jag älskar verkligen mina djur, men ibland blir det bara för mycket. Tur att Pennyhunden känner mig bättre än vad jag själv gör. Hon greppade omedelbart att jag var stressad och irriterad och gick och lade sig i sin fåtölj i väntan på att att hennes glada (och mätta) matte skulle komma tillbaka.

:)

2 kommentarer:

  1. Ja just i sådana situationer ligger de pyrt till och är nästan till salu ;) Klok Penny!

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blit över att Penny verkar bli frisk igen!
    Kram, och hoppas julen varit/är fin hos dej och hundarna!

    SvaraRadera