söndag 18 december 2011

Lukas och slangmonstret

I går hade vi storstädning, och då menar jag STORSTÄDNING á la min gubbe. När han städar vänds hela huset upp och ner, alla filtar och mattor åker ut, allt dammas från tak till golv, det svabbas och våttorkas och alla grejer som legat och skräpat i olika högar sorteras in eller kastas. Jag hade ansvaret för dammvippan och för att eftertorka alla ytor.
Idag är hela huset skinande rent och jag vågar knappt röra mig för att inte stöka till inför jul!
Härlig julgrupp från Åsby Trädgård!
Bild från www.asby.nu
Lukas hade the Time of his life igår! Att jaga slangmonstret och moppen är något han lägger ner oerhört stor energi på! Jag tror han är förtjust-rädd-skrämd av slangmonstret. Det är roligt med saker som åker fram och tillbaka över golvet. Men samtidigt lite skrämsigt för det låter ju ganska mycket. I går kväll kollapsade han iallafall i soffan och orkade knappt gå ut och kvällskissa. Storstädning är jobbigt, det vi ju alla!

Idag ska vi åka till underbara Åsby Trädgård och handla julgran! En ädelgran blir det, eftersom den inte barrar så förtvivlat. Dessutom slinker det nog ner några härliga julgrupper också och kanske någon julgardin!
Resten av tiden ska jag ägna åt juridiktentan som består av 5 massiva uppgifter. En uppgift är klar så nu kastar jag mig över uppgift 2. Den något skakiga planen är att hela tentan ska vara klar innan jul så att jag i lugn och ro kan ägna mig åt julfirande med släkten från Uppsala!

Ha den bästa dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar