måndag 26 december 2011

Släkten har åkt...

...och lämnar en sådan där konstig men ändå lite skön tystnad efter sig.

I tre härligt stökigt och galna dagar har vi firat jul i vårt stora hus, som faktiskt är ett riktigt julhus! Som mest tio personer, två hundar och tre katter. Alla i en salig, varm blandning, från lilla Julia 2,5 år till min mamma 70+. Nu har det åkt, och gubben och jag har städat undan lite.
När det har varit fullt med folk i huset några dagar blir det så där konstigt tyst och tomt. På ett sätt som både är lite tråkigt men också skönt! Vi har haft en härlig jul med mycket mat, spel, promenader och stunder i enskildhet. Lukas har varit exemplarisk och farit fram och tillbaka mellan alla människor, glad, gosig och busig! Han var jättefin med lilla Julia, han förstod verkligen att hon var liten och att han måste slicka henne försiktigt i öronen och i ansiktet! Även om det var väldigt svårt att inte stjäla hennes vällingflaska!

Lite bilder:
Sjukt kul spel - Kloos Major!

Anna-Karin bonusdotter,
skriker av spänning i Kloos Major!

Bonusbarnbarnet Julia och min mamma
diskuterar pipleksaker!

Irma katt vilar i Mats famn!

Lukas har kollapsat i min famn efter en hektisk dag!

Alla till bords!

Julklappspappersstrimlaren Lukas!

Hela Annandagen var Lukas i sömntillstånd. Här totaldäckad,
han fick bäras ut till kvällskissningen!

Kloos Major! Köp det och ha KUL!

4 kommentarer:

  1. Ja härligt att umgås men lika härligt när man blir ensamma igen!

    SvaraRadera
  2. Är det som plockepinn men för tjockhudade? Jag är riktigt sugen på det!
    Ljuvliga bilder.
    En riktigt god fortsättning till dig och c/o!!

    /Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig långhelg. GOD FORTSÄTTNING!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas allt är bra med er, var ett tag sen man såg dig här inne!

    SvaraRadera