söndag 8 januari 2012

Long time no see

Jaha ja! Heeeej!

Liten uppdatering över mitt lilla liv!

Efter en skön julhelg med släkten så firade vi nyår med goda vänner. Jag lyckades, av någon outgrundlig anledning, svänga ihop en supermenu som var helt förträffligt smaskig. Svänga ihop och svänga ihop, nja, jag höll på i flera dagar med att förbereda allt. Oxfilé, potatiskaka med jordärtskocka, portvinssky och grön sparris. Förrätt var en kalasgod räkcoctail med färskost och avocado och lök brässerad i champagne. Tack Buffé, vad skulle jag göra utan dig!
 
Nyår var en härlig kväll med massor av snack och dans till kl tre! Lukas var minst sagt förvånad över att han skulle gå på prommis mitt i natten (eller tidigt på morgonen)!

Eftersom vi inte har jullov på Mälardalens Högskola har jag pluggat intensivt efter nyår. Nu ligger en färdig tenta i Socialt arbete och juridik här, klar för inlämning. Väldigt krävande men rolig!

Nu ska nästa tenta påbörjas, den för kursen i Utvärdering. Mja jag vet inte jag om utvärdering är min grej!

Förhoppningen att Penny skulle bli medicinfri får vi lägga på hyllan så länge. Vid återbesöket i förra veckan hade hennes ALAT stigt lite, vilket pekar på att hennes inflammatoriska process fortfarande inte är stoppad. Så nu diskuterar vi olika vägar att gå. Troligtvis blir det kastrering då de samtidigt ska ta en större bit leverbiopsi för att kunna rikta antiinflammmatorisk medicin bättre. Älskade rosafläckiga magen ska bli uppsprättad. Suck.

Jag är dessutom gravid! Om 8 månader föds en, en.......CHOKLADBÄBIS! Ahhhääääää, det ser ut så iallafall, he he he! Gravid med mat godis, lussekatter, och som sagt CHOKLAD och många GT! Jag har ätit och druckit gott under hela jul o nyårshelgen + även Trettonhelgen! Så nu har jag ett ansträngt förhållande till mina jeans. Stretchjeans dessutom, uh hu hu.

I morgon svänger jag in på en annan väg. Med disciplin och bra kost. Disciplin för vårens omfattande studier, bra kost för mitt förhållande till mig och mina kläder!

:)

2 kommentarer:

  1. Haha, ja visst är det gott och frossa i sig godsaker, men det har som sagt en baksida, vågen visar helt fel sen.

    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det trots allt kan bli ett bra svar på biopsin och att Penny kan få bli bättre. Väntar också med spänning på en liten chokladbäbis här också;)

    SvaraRadera