lördag 16 juni 2012

Glad Prestations Prinsessa!

Examenspresent från älskade gubben!
Min första dag som Beteendevetare känns....braaaa!

Jag har haft en liten kamp med Prestations Prinsessan inom mig! Och det beror på på omdömet från professorn och betyget han gav mig. Han sa att min uppsats är ett klockrent G på ett mycket svårt och komplext ämne som egentligen borde vara på Master nivå. Han tycker att min uppsats är gedigen och alltigenom mycket bra, men för ett VG krävs en större litteraturgenomgång, mer jämförelser mellan olika perspektiv på makt och våld, det vill säga cirka 15-20 sidor till. Vilket skulle innebära en kanditatuppsats på cirka 70 sidor, eftersom jag redan nu har 45 sidor (15 sidor mer än vad jag behöver).

Så jag kan antingen vara nöjd med uppsatsen som den är eller lägga ner några veckors jobb för att få VG.

Min första impuls är så klart att satsa på VG, men efter en stunds diskussion med mig själv har jag bestämt att jag ska vara jättenöjd med min insats. Professorn gav mig så mycket positiv feedback på mitt arbete och tyckte att mitt analytiska sätt och förmåga att göra kritiska reflektioner var något extra. Slurp, jag slickar in mig såklart!



En supermysig kväll på altan.
Han frågade om jag funderat på att läsa vidare för att forska. Hm. 54 år liksom?!

I går firade vi hemma med champagne, god mat och choklad. Så mysigt! 25 grader varmt i solen! Och i morse då, drygt 15 grader kallare. Vad är det här för sommar? Hur kan det vara midsommar snart när knappt våren varit här?

:)



1 kommentar: