tisdag 19 juni 2012

Provdag

Jag ska anmäla dig till HO, matte!
Snart dags för Penny att besöka veterinären för provtagning. För 5 veckor sedan hade hennes levervärden förbättrats mycket, så jag hoppas att de i dag är normala så att vi kan dra ner på kortisonet.

Penny ska vara fastande 12 timmar före provet, vilket innebär att hon inte fått frukost i dag. Det i sin tur innebär att hon förföljer mig som en skugga med ögonen stint fästa på mig.

Hallå, matte! Du har glömt något i dag!! MIN FRUKOST!! HALLÅ????

Hon är en hungrig hund som håller på att svälta i hjäl. Riktigt traumatiskt blev det när jag stängde dörren till köket och gav Lukas mat. Alla toner av gnällningar, kan man säga!

Lilla vännen!

Att söka arbete tar på psyket, kan jag säga! I går var jag ganska låg ett tag, eftersom ingen arbetsgivare ringer och meddelar hur gärna de vill ha mig på intervju! Men.....helt plötsligt ringer det och jag blir inbokad på intervju i morgon! Inget jättekvalificerat jobb, men det låter bra ändå - deltid vilket löser en massa praktiska bestyr med hundarna, uppvärming av huset mm mm. Så nu är jag för första gången på väldigt länge skitnervös, för det är viktigt att verkligen få ett jobb inte minst ur aspekten min självkänsla. Jag har nog inte fattat hur hård konkurrensen är numera! Det verkar vara flera hundra sökande på nästan alla jobb utom de inom telecom och inom äldreomsorgen.

Ok! Wish med luck - i första hand med Pennys prov och sedan då med intervjun!!

C U!

4 kommentarer:

  1. Massor av lycka till! Med allt!!!!

    Jessica

    SvaraRadera
  2. Lycka till med Penny & intervjun. Ska hålla tummarna för dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna både för dig och Penny!

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt gick bra med Penny!

    SvaraRadera