onsdag 13 juni 2012

Reklam, trender och världssvälten

Bild från sverigesradio.se
Nya trenden inom reklamvärlden är att spränga mat i luften. Nutrilett gör det liksom Pringles. POFF, så sprängs tonvis med prima mat till sopor. Det är bara vi i den välmående delena av världen som kan ägna oss detta.

I andra länder sprängs utsvultna människor i luften, POFF. Men det ser vi inte för det finns inga pengar i det.

Att spränga mat i luften är det ultimata hånet mot dem som svälter som jag ser det. De som svälter till döds, som får se på utan att kunna göra någonting när deras barn dör som utmärglade benrangel i deras armar.

Skulle de bli sugna på Nutrilett om de mot förmodan såg reklamen? Eller känna ett vansinnigt begär efter Pringles?

Hur tänker vi i den utvecklade världen?

Så välj bort dessa produkter. Protestera mot deras smaklösa reklam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar