torsdag 21 juni 2012

Tjejkräm

Kräm för gubbar och hästar!
- Var är handkrämen, ropar gubben från köket. Handkräm i hans mening är Helosan salva, som enligt min mening lägger sig som ett kletigt lager ovanpå huden, och egentligen bara duger till fnasiga karleder på hästar.

Gubben hittar inte sin älskade handsalva så jag ropar tillbaka att det står handkräm på bänken. Det blir tyst, och sedan hör jag hur han muttrar över "en fånig liten tub" och sedan något om tjejkräm.

Min handkräm kommer från Weleda och innehåller ekologisk olja från granatäpplen. Vilket tydligen är otroligt tjejigt! Krämen doftar underbart och tas snabbt upp av huden! I like!

Detta får mig att fundera över kvinnors och mäns hud- och rengöringsprodukter. Jag använder bara shampoo och andra hårvårdsprodukter som finns hos frisören. Jag köper lotion och krämer från företag som tänker på miljö och kan nog lägga en del pengar på sånt.

Tjejkräm i liten "fånig" tub!
Gubben kör allt i ett. Vilket innebär att det, på hans enda lilla flaska i badrummet, står, typ "Hair and bodywash". Alltså, både kroppstvål, shampoo och balsam i ett. Gubben smörjer aldrig in sig med vare sig ansiktskräm eller hudlotion. Ja, utom möjligen då lite handkräm då och då!

Ser jag då så mycket yngre och fräschare ut? Njae. Måste erkänna att gubben ser minst lika slät ut i huden som jag gör. Fast å andra sidan.....hur skulle jag se ut om jag tvättade mig med Lidls allt i ett tvål och shampo?

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar