fredag 21 januari 2011

Drömmar

Min bloggvän Habibty skrev igår om sina drömmar! Om vilka hon levt och vilka som fortfarande finns att uppnå.

Jag har själv levt min största dröm, att bo på landet, på en gård och föda upp hästar. Helt underbart och en häftig resa, kan jag lova.

Några drömmar finns kvar, att få en akademisk examen i Beteendevetenskap, att få arbeta med, till exempel Häslopsykologi inom ett brett och utmanande område. Kan på en stressklinik, en smärtmottagning eller som hjälp åt kraftigt överviktiga.

En stor stor dröm, som på sista tiden vuxit sig allt starkare, är att få träffa en varg! Tänk att få se en i vilt tillstånd, vilken häftig upplevelse. Måste vara jämförbart med den gången jag snorklade på barriärrevet utanför Australien och helt plötsligt såg en stor haj rakt under mig. Skräck, glädje, panik, lycka, strömmade den gången genom min kropp, och kicken jag fick hade effekter flera dagar efteråt. Hajen då, undrar kanske ni. Den glodde lite på mig och simmade sedan bort och försvann i havets djup.

Näst efter att få se en vild varg vill jag träffa dem i hägn. Tänk bara att få se dem på nära håll och kanske till och med få röra vid dem! Hoppas den drömmen går i uppfyllelse!

Efter kvällens biobesök, vi ska se The Tourist, kommer jag med all sannolikhet att drömma om Johnny Depp i många nätter framöver. Han brukar ha den effekten på mig!

Ha en bra helg alla fina:)

5 kommentarer:

  1. Hej bästa du. :)
    Oj jag har visst missat. Trodde du bloggade kvar på den gamla bloggen, men icke.
    Kul att du skriver fortf. Diggade din gamla blogg,tror nog att jag ska gilla denna med. ;)
    Jag har också bytt bloggportal. :)
    Ska bli kul & följa din blogg nu.
    Trevlig helg.
    Kram Linda (din gamla klasskompis sen USK:a utb.).

    SvaraRadera
  2. Vargdrömmarna delar jag. Absolut är de med på min "måste hinna innan jag dör lista." Men haj... nej, det vet i fan. Tackar nog nej där :) kram Asta

    SvaraRadera
  3. Är det här du håller hus ... Som jag har saknat dej och undrat. Jobbigt att rygguschlingen fortfarand bråkar. Joorå, mr P han hänger fortfarande me, 9år nu i februari.jag pluggar sista terminen på friskvård o hälsoprogrammet, och jag skriver på min 3:je bok. Denna gången en riktig bok, håll tummarna. Sina drömmar ska man vårda. Varg finns det gott om i värmland. Har sett på långt håll. Min bror hade ögonkontakt på 2 meters avstånd, han kom i bilen vid sin sommarstuga. Gissa om han e lyrisk. Mina drömmar ligger på ett annat plan. Att få chansen till en ny karriär efter skolan ... Jag har bytt namn som du kanske märkte ... Tröttnade på att vara en sjukdom. pokonis pratar på ...är numera jag. va kul nu kan jag börja läsa dej igen ... pokonis A

    SvaraRadera
  4. jutt de.. har en blogg här me ... hade jag glömt ... pokonis igen

    SvaraRadera
  5. Pokonis! Inte kommer jag till din blogg! Bara till din infosida. Ge mig webbadressen! kram

    SvaraRadera