onsdag 26 september 2012

Från ytplask till djupdyk

Ytplasket inleds med recension på nagellack! En mycket viktig ingrediens i ett modernt liv!

Som hängiven O.P.I användare tvekade jag inför nagellacksstället med LÓreals nya serie "L’Oréal Color Riche Le Vernis". Små, små flaskor i en massa häftig färger. Ett gellack som håller extra bra!

Hm. Jag köpte en flaska i färgen "Parisian Roof Top", en mellangråbrun färg, mycket läcker. Efter 4 dagars allmänt leverne var nagellacket fortfarande helt intakt! Jag har tränat, duschat, grävt i trädgården planterat om pelargoner.....men lacket såg fortfarande  helt ok ut!

Så nu har jag köpt en flaska till. Denna gång i favvofärgen mörk lila, eller som det står på flaskan "Divine Indigo". Kolla!
Suuuperfiiiint!


Och så dyker vi lite!

I går såg jag programmet "Min sanning" där Gudrun Schyman blev intervjuad. Programmet är jättebra, men jag undrar om programledare har någon typ av löss i rumpan eftersom hon skruvar och vrider på sig som en daggmask på en metkrok. Jag blir alldeles andfådd av att se henne och stressad, tänk om hon vrider sig så mycket att hon ramlar av stolen och slår sig! Nåja, hon kanske har lite bokstäver, vad vet jag, men en god intervjuare är hon.

Efter att ha sett Schyman blev det så tydligt vad många av dagens politiker saknar! Nämligen mod, engagemang, inlevelse och ett brinnande intresse för att jobba med politik. Hon vågar sticka ut, vågar utmana och framförallt hon vågar göra fel. Att våga göra fel anser jag är en styrka som ofta leder till utveckling. Många av dagens politiker är så fruktansvärt korrekta - de blir till karikatyrer av sig själva på något sätt. Ett välpolerat garnityr med väl inövade budskap. De vågar inte vara sig själva, vågar inte vara spontana, nej de vågar inte riskera något för att falla ut bilden av korrekt och effektiv politiker. Sorgligt nog så tycker jag politikerna i Miljöpartiet också börjar falla in i det beteendet. Jag kan sakna Birger Schlaug, ibland.

Det blir så tråkigt och förutsägbart.

Mer dykning!

Om ni inte såg programmet Dox: "Bully" igår kväll så gör det! Här visas hur vuxna, bland annat skolpersonal, ignorerar att barn mobbas svårt och ibland blir så förtvivlade att de tar sitt liv eller hotar sina plågoandar med pistol. Programmet är från USA men mobbing är precis lika vanligt i Sverige!

Tårarna rann när jag såg Alex, som föddes mycket för tidigt och mot alla odds överlevde. Nu är han svårt mobbad och går en jobbig framtid till mötes. Fy fasiken!



1 kommentar:

  1. Hej! Gillar deffinitivt det här med djupdyk och ytplask! Båda delarna behövs för att balansera upp tillvaron! Just nu var jag mest inne på ytplask och gillade att du hittat ett nagellack som verkar sitta bra! Dessutom var färgen urläcker!
    Ha en fortsatt fin lördag!
    Kram Helen

    SvaraRadera