tisdag 18 januari 2011

Behöver jag hjälp?

Det är så många som vill hjälpa mig hela tiden. Det ska jag väl vara glad över antar jag. Men det är ingen som har erbjudit hjälp med något jag behöver. Utan:

"Helena, behöver du hjälp med att få bort groparna i låren?" Svar: Näe, tack jag är redan gift!
Behöver jag hjälp med att komma i form? Inte mycket. Jag tränar tre gånger i veckan + går med hunden varje dag. Så, nej tack.
Behöver jag hjälp med att placera mina pensionspengar? Ha ha ha, jag är student! Vilka pengar?
Behöver jag få ett bra kostprogram så att jag kommer i bikiniform tll sommaren. Näpp, fixar själv. Burkini is da shit, för övrigt!

Varför är det inte någon som kommer med ett verkligt lockande erbjudande? Typ, att komma och städa hela huset en gång i veckan gratis. Eller att installera värmeslingor i vår väg så att isbarken försvinner? Ett kanon erbjudande vore att få ett bra jobb. Max 15 timmar i veckan, eget fint kontor och en månadslön som överstigen 40 000 kr. Det skulle jag verkligen tacka ja till.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar