tisdag 17 januari 2012

Tillförsikt och bävan

Jag kan knappt tro det. Att jag är ledig denna vecka! Därför att jag lämnade in juridiktentan en vecka före sista datum och utvärderingstentan fem dagar innan. En ocean av tid bara breder ut sig! Härligt! Jag ska vara ute mycket med Russelpussarna, börja tapetsera och måla i nya sovrummet, inte ställa klockan och göra såna där pyssliga sker som att ta fotbad, måla naglarna och åka till stan och shoppa lite.

Vårterminen är den sista på mitt Beteendevetenskaplig program. Svosh, sa det bara, så fort har dessa år gått. Dags för C-uppsats, en hel del ämnen för den tumlar runt i mitt huvud, det finns så mycket intressanta samhällsfenomen att skriva om. Och förutom den ska jag försöka ta en kurs i Förvaltningsrätt samtidigt. Hm, det är mastigt, verkligen. Bägge kurserna är krävande. Jag ser med viss bävan fram emot de följande månaderna, för det är hårt arbete som gäller, inte festa för mycket, äta bra mat, sova osv. Och framförallt att sätta igång med allt i tid och inte grotta ner mig i något slags igångsättningsmotstånd. Det ska nog gå! Det enda verkligt stora molnet och hindret är nog Pennyhundens sjukdom och en eventuellt operation. Om hon inte mår bra så mår inte jag bra. För mig är det skitsvårt att koncentrera mig på studier om hon är dålig. Vi får se, på torsdag ska vi ta prover och sen ska jag bestämma med veterinären om den fortsatta behandlingen.

3 kommentarer:

  1. Du har all anledning att vila upp dig inför en så tuff vårtermin. C-uppsats tar tid och det är viktigt att snabbt komma igång med skrivandet. Hoppas Penny får bli bättre.

    SvaraRadera
  2. Sv. Tack så mycket!
    Får hoppas han tröttnar att tugga på saker, det är inte kul.

    Håller tummarna för Penny, att proverna blivit bättre!

    Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Vad kul du ska ha som ska skriva C-uppsats! - även om det naturligtvis också är jobbigt. Håller tummarna för Penny!

    SvaraRadera