söndag 19 december 2010

Klirr & Snällhet

Bra! Snön gör att jag sparar pengar! Ingen bilåkning, inget julhandlande ger klirr i kassan. I stället är jag inne och kollar på vintersport i varmt, tryggt förvar i soffan.

Skidskytte är ungefär den enda sport jag egentligen tycker om att se. Lite konstigt eftersom jag avskyr all form av skjutvapen. Men att skjuta på små svarta prickar är för mig inte lika starkt förknippat med mord som att nöjesmörda djur i skogen.

Efter skidskyttet gick jag och Pennyhunden ut för att leta gran på ägorna. Snön ligger 3-4 dm på vissa ställen och man måste vara en ganska tuff och envis hund om man följer med ut på ben som är cirka 1 dm! Som hon kämpade min lilla terrier! Men med var hon hela vägen och nu har vi tittat ut en bra gran!

Annas pepparkakor! Bidrar till snällhet och muffinsmage!

















Snällheten är också något jag kämpat med hela dagen! Pepparkakor, pepparkakor! Några med smör emellan, gott så in i bängen! Jaaaa, det är var en insnöad lantis gör en dag som denna!
Hoppas nu ett mirakel kommer och tar bort snön på vägen. I morgon är det obligatorisk föreläsning i mitt favvoämne Hälsopsykologi och det vill jag inte missa. Inte!

Tjing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar