onsdag 26 januari 2011

Vilsenhetens djupa dal

Poetisk rubrik, eller hur?

Jo, men jag har gått vilse någonstan mellan Hälsopsykologi och Sociologi. Valde jag rätt fördjupning? Eller är jag på fel spår. Är inte säker. Min magkänsla morrar och min sociologiska ådra ropar högt: Ta mig! TA MIG! Varför?

Ja, varför är det som var så lockande nyss helt plötsligt fel. Och det som inte var intressant förut är plötsligt hett eftertraktat? Jag är ganska knäpp i det fallet (kanske i fler fall) men ofta är det så, att det jag inte gör eller får alltid blir det som verkar bäst. Undantag finns såklart, det finns ingen finare hund än Penny och Gubben är kärleken i mitt liv. Men ni förstår, det är lite jobbigt det här att alltid vilja ha något annat, något mer och något nytt. Jobbigt att inte riktigt känna mig nöjd. Men jag lär mig, jag hittar oftare nöjdheten nu och kan hålla onöjdheten i stången.

Nu har jag iallafall slängt iväg ett panikmail till studievägledaren och frågat om jag kan byta kurs. Om jag får det hoppas jag att jag blir nöjd på alla plan. Eller blir då Hälsopsykologin det som hägrar i horisonten igen?

Suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar