tisdag 25 januari 2011

Överraskad!

Överraskande svar från en som ifrågasatt mina skäl till att vilja ha varg:

"Du har en mycket underbyggd uppfattning i detta spörsmål, och det finns ingen anledning att betvivla denna. Det är bara att konstatera att de olika ståndpunkter vi människor har, ger oss lite olika uppfattning om olika saker. Tack för ditt svar. Måste erkänna att det fick mig på något andra tankar..... "

Jag blev jätteglad eftersom det är min utgångspunkt i denna fråga, vi tycker olika och allas åsikter ska respekteras.

Men....så här mellan oss, måste jag erkänna att jag automatiskt bildade mig en förutfattad mening om ovanstående person. "Det här kan inte vara en aktiv jägare! Ja, så tänkte jag och  gjorde mig skyldig till det som jag själv värjer mig emot - generaliseringar. Tänk om personen är jägare! Kanske ordförande i Västmanlands Jägarförbund!! Vad tror ni?

Tjing!

2 kommentarer:

  1. Visst är det både roligt och ganska jobbigt när antagonisterna helt plötsligt blir trevliga och resonabla!? Fast i det här fallet är det ju inget annat än bra för våra älskade vargar. Mig kan de ju annars hoppa på som brinner för vargen och samtidigt bor i Malmös innerstad :P Fast å andra sidan kan jag fortfarande läsa statistik...

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jaaa, jag är ingen statistik-Nissa, men det finns mycket att ta till sig i denna vargfråga. Fast jag känner mig som Bambi på hal is. Snart dimper det väl ner en sån där skogstokig varghatare som är superretoriker och mal ner mig som en liten darrande hög:( Du fattar inte vilken laddad fråga det är bland främst jägare, som ju helst verkar vilja ha bort alla rovdjur som finns inkl ormar. Jag har en bra grej där! Från mångfald till enfald! Bra va!

    SvaraRadera