måndag 13 juni 2011

Fågelbur eller pansarvagn?

Kollade på hundbur idag! Att ha i bilen alltså! Verkligen märkliga prislägen.
Det fanns en racklig fågelbursliknande sak för 500 spänn, med undermålig stängning och plastgolv (tugg, tugg, tugg). Och en superelegant med tjocka rör, lås, stötdämpad lucka, sittplatta på taket, EU-godkänd i krocktest, swimmingpooo......äh.... som kostade drygt 3 000 spänn. Inget däremellan! Inte klokt!
14 veckor och äger......grässtrået!

Jag kan/vill/ inte lägga drygt 3 000 spänn på en bur som jag kanske använder max en gång per vecka i en mil. Fast jag vill inte heller ha en skruttig fågelbur att stoppa in mina änglar i! Hmpf!

Min, min, min.......
Jag köpte alltså bara en hård gummiboll till Lukas. En oförstörlig, ha ha ha......Fast den har orsakat svartsjuka bland hundarna. Stackars Pennyhunden, som bara har 6 -7 Smilebollar, vägrade inse att denna nya boll bara tillhör Lukas! Så nu går hon här och stirrar under lugg (!) på mig och så fort jag tittar bort så snor hon den från honom.
Fullt Russel-Ös!
Vem har sagt att det är lätt att vara hund?

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar