måndag 29 augusti 2011

Vänskap

Förutom att Lukas blir en lydig och följsam liten hund ger valpkursen något annat mycket positivt.

Vänskap!
Gruff, gläfs, morr, fnys, vaff, vaff......
Lukas har en sann vän i Elsa, som är en bedårande söt korsning mellan Cavalier king charles spaniel, Pudel och Cocker spaniel. De kommer bra överens och leker hejdlöst med varandra. De delar också livets läckerheter mellan sig. Det kan vara torkad kycklingfilé eller en rykande färsk hög med hästskit!
Sann vänskap, att dela på en delikatess som färsk hästskit!

Och jag får träffa Elsas matte, som faktiskt har haft en avgörande betydelse i mitt liv för några år sedan, utan att hon själv har vetat om det! Hon var lärare på en kurs i Socialkunskap jag gick på Komvux hösten 2008. På en inlämningsuppgift skrev hon att jag skulle passa att studera till Socionom. Dessa ord puttade mig över till beslutet att satsa på en högskoleutbildning. Och resultatet är att jag nu bara har ett år kvar på min treåriga utbildning som jag stormtrivs med!

Så i somras så sågs vi igen på valpkursen! Tänk vad hundar för mycket positivt med sig!

CU!

2 kommentarer:

  1. Cirkeln är sluten!
    Tack för ditt pepp!
    //Maribella

    SvaraRadera
  2. Vilken fin brun fläck han har på ryggen/rumpan :)

    Ja ibland behövs det någon som säger bara några få ord så vet man vad man ska göra, var samma sak när jag bestämde mig för att plugga till sjuksköterska.

    Ha det bra

    SvaraRadera