tisdag 30 augusti 2011

Klump i magen

Älskade Pennyhunden har kräkts av och till på nätterna ett tag. För drygt en vecka sedan blev det illa och vi ringde veterinär. Fasta, plus sedan försiktigt igång med ris och kokt fisk var rådet då. Hon blev genast bra och en stor tyngd föll från mitt bröst.

Men igår natt var det dags igen. Kaskadspyor i hela husses säng mitt i natten. Så nu blir det att åka veterinär med mitt största hjärta. Troligen en magkatarr är förhandsdiagnosen.

Det finns inget värre än när djuren mår dåligt, jag blir sjuk själv. Och Pennyhunden har inte varit dålig en enda dag i sitt 7-åriga liv. Alltid pigg och glad med en plåtmage!
Grävande journalist?

Och så är hon speciell och kommer alltid att vara, så när hon nu mår dåligt griper en kall hand tag om mitt hjärta. Plötsligt inser jag att hon inte är helt ung längre, att hon inte kommer finnas här i eviga tider.
Jag håller hårt i min älskade Penny.

Men hon kommer få bästa vården av veterinär Göran Sjöström på Köpings Djurklinik, det vet jag! Och det är så klart att det är en magkatarr. Kanske har det blivit lite för mycket med valp, att vakta alla bollar, bästa liggplatserna och framförallt att få bästa tiggarpositionen vid köksbänken!
Fil. mag i tiggeri!

CU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar