torsdag 17 november 2011

London - here I come!

Här ska vi bo - nästan!
Nu så, snart dags för London!
Det ska bli underbart men jag åker med en liten, liten oro i magen. Först och främst för Pennyhunden. Min mamma - momatte - ska ha hundarna när vi är borta. Hon har fått ordentliga instruktioner, både muntliga och skriftliga, om vad som gäller Penny, kost, medicin, kisseri och allt annat. Det går säkert bra!

Men sedan är det detta med flygningen. Jag gillar inte att flyga, ångesten sitter som en smäck någonstans mellan magen och halsen. Det hjälps inte med alla förnuftiga resonemang jag för med mig själv varje gång jag ska flyga. Typ: jag kan ramla i trappan och slå ihjäl mig, jag kör bil varje dag = farligt farligt eller helt enkelt att jag lever vilket är en mycket farlig sysselsättning. Nä, jag är inte mottaglig för mina egna sakliga skäl för vad som är farligt och inte. Bara det att gå in i en stålcylinder som är omgiven av flera ton explosivt bränsle utlöser det mest grundläggande försvarsmekanismer hos mig - fly, fly, FLY!

Ja ja. bara att ta en GT innan och kliva på monstret!
Antagligen hittar jag något att shoppa i Soho!

Vi ska bo ett stenkast från Picadilly Circus på ett jättefint hotell, The Cavendish London. **** inte dåligt, eller hur!
Jag menar, bor vi nu ute på vischan här i Sverige ska vi inte behöva fundera på buss, tunnelbana då vi åker till London. Det ska bara vara att gå ut och vips befinna sig mitt inne i stan! Dessutom har hotellet en omfattande miljöpolicy vilket jag tycker är kanon! Det dövar mitt samvete inför att flyga iväg och ägna några dagar åt konsumtion! Fast vem lurar jag egentligen?

Vi har lite lösa planer på vad vi ska göra. Shoppa i Soho, besöka Camden Lock Market, besöka Tates och sedan naturligtvis gå på musicalen Wicked!

See you all next week!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får det trevligt i London och koppla av och njut nu, din mamma fixar hundarna :)

    SvaraRadera
  2. Vad avundsjuk jag blir - låter så mysigt!

    SvaraRadera