fredag 13 april 2012

Har du varit våldsutsatt?

Tillhör du en av de många kvinnor som har blivit misshandlad av din partner?

Har du brutit upp från en våldsam relation? Eller känner du någon som har gjort det?

Jag behöver komma i kontakt med kvinnor som ha lämnat en våldsam relation för min kandidatuppsats i sociologisk socialpsykologi som jag gör på Mälardalens Högskola!

Mina frågor i den är hur kvinnor som brutit upp från en relation där de misshandlats upplever sin situation, hur de får upprättelse, hur de ser på sig själv och sin självkänsla och vilka faktorer som är viktiga i den processen. Jag vill träffa de kvinnor som medverkar i en intervju som tar cirka 1-1,5 timme där vi utgår från några övergripande teman. Eftersom jag bor i Västra Mälardalen är det bra om den som vill medverka bor i Mellansverige.

Jag följer forskningsetiska riktlinjer vilket bland annat innebär att den som medverkar är fullständigt anonym både före, under och efter studien och kan välja att hoppa av när som helst och naturligtvis kan välja att inte besvara någon fråga. 

Kontakta gärna mig på mail: hepow1@telia.com eller ring 073-382 82 10.

4 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna ha medverkat om jag bott närmare! Det är väldigt bra att detta kommer upp mer, eftersom det är ett jättestort problem som är ganska osynligt!

    SvaraRadera
  2. Jag har suttit där men tagit mig bort därifrån. Trots det påverkas jag i dag mycket av gårdagen...
    Bor dock i norra delen så...
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera