torsdag 6 september 2012

OJ!

Länge sedan sist, hörrni! Ni undrar självklart hur det går med allt!

Bra, bra, sådär och dåligt. Som vanligt alltså!

Nej, jag har inte fått arbete. Detta är något som ligger som ett stort mörkt moln över mig. Jag har varit på flera intervjuer och de har gått mycket bra. Sedan är det samma visa......de ringer och säger att gillar mig jättemycket....jag har så bra kompetens........MEN....de har valt att gå vidare med annan sökande. Fast i de flesta fall hör jag inte ett knyst. I vissa fall är det klasskompisar till mig som fått jobbet. Så det måste gå till så här tror jag.

Arbetsgivarna lägger fram de kandidater som har rätt kompetens och som de gillar på ett bord. Sedan sorterar de bort de som har mindre önskvärda egenskaper, till exempel "fel" ålder. De över 45 och de under 25, kanske. Bort med dem. Och det är just detta som är så frustrerande, jag kan ju inte göra något åt min ålder! Ingenting! Och jo jag är medveten om att jag just nu är ganska ålderfixerad!

Suck. Men sovrummet är klart, blev jättefint! Sommarjobbet är slut, känns ganska OK! Jag har börjat två kurser, en i handledning steg 1 på Jönköpings Högskola, kursen är på avancerad nivå och kan ingå i en magister. Jätteintressant och hur trevliga och intressanta kursare som helst! Den andra kursen är i Arbetsinriktad rehabilitering på Malmö Högskola, ett ämne jag brinner för!

Jahapp, så det kan gå hörrni!

I morgon ska jag på kortintervju med information på Arbetsförmedlingen i Eskilstuna. För att kvalificera mig till det fick jag göra ett personlighetstest - MINT. Det visar att jag är 35 procent relationsinriktad på mitt arbete och 25 procent resultatinriktad. Jodåråsåatt!

Att få ett arbete börjar likna att kvala in till OS! Alltså kan man säga att jag är i kvartsfinal nu då! Efter kortintervjun väljer AF ut personer de vill gå vidare med till en djupintervju - semifinal då. Och efter det blir det väl final! Jag hoppas så det gör ont att det går i vägen! Jag vet att jag passar för jobbet och skulle göra det kanonbra! Hoppas, hoppas att de inte sorterar bort mig på grund av min otroligt höga ålder ålder!

Men ....jag tar det ganska lugnt med intervjun i morgon. Går det så går det! HA HA HA!

Hmpf...har gjort ansiktsinpackning i all min lugnhet. Lukas blev helt konstig. Han har aldrig sett matte med grönt ansikte! Att ligga ner i soffan och vila medan masken verkade var det inte tal om. Lukas skulle bara upp och tvätta bort det gröna! Sötingen!

OK! Hej dåååååååå!

1 kommentar:

  1. Skönt att höra ifrån dej!
    Det ordnar sig säkert med jobb, ge inte upp bara! Du får se det som att de som tackar nej till dig är det stora förlorarna, vilket du kommer att bevisa när du får drömjobbet!

    Hälsa hundarna!

    SvaraRadera