fredag 7 september 2012

Phu.....

Nyss hemkommen från kortintervjun på Arbetsförmedling. Jag säger bara PHU!

Det var drygt 250 sökande till tre tjänster. Av dessa så hade drygt 50 valts ut för kortintervjun idag.

Ganska stenhård konkurrens eller hur! Mina medsökande var hur trevliga som helst, många killar, som ju har en fördel. Jag satt och snackade med två kvinnor under väntetiden, vi fann varandra bra! Hoppas att de går vidare! Hoppas att jag går vidare!

Har ingen känsla för hur det gått alls. Jag blev intervjuad av den nye chefen som verkade glad, rak och öppen! Frågorna jag fick var relevanta och jag gav ärliga svar! Jag var mig själv helt enkelt!

Så....nu har jag gjort det jag kan! Inom en månad vet jag om jag går vidare till semifinal = djupintervju! Under tiden söker jag andra jobb, pluggar vidare och börjar renoveringen av ett nytt rum i huset! Kul!

C ya!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Håller tummarna att du går vidare.
    Trevlig helg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Att bara komma till intervju är ju en halv vinst i dagens stenhårda konkurrens! Spännande med dina nya projekt!

    SvaraRadera