måndag 24 januari 2011

Getingbo!

Mitt engagemang i vargens varande eller inte varande orsakar redan en ström av synpunkter. Många positiva, en del negativa. Det börjar kännas som om jag stuckit in huvudet i ett getingbo! Hur det blir när min debattartikel publiceras vågar jag knappt tänka på. Jag som avskyr konflikter och nästan gör allt för att vara omtyckt. Hua!

En av dem som hört av sig och var negativ till varg, hade många förutfattade meningar om min situation och skälen till varför jag är positiv till varg.
Hör här:

"Du har förmodligen varken hund, katt, får eller höns på Din tomt. Ej heller rådjur eller annat som blir vargföda."

Det kändes faktiskt helt ok att tala om för personen att jag har hund, katter, har fött upp hästar på gården, har haft höns (som räven tog) och att jag dagligen ser rådjur på vår tomt eller på intill liggande åkrar. (Jag har haft två flasklamm under en sommar, men det tyckte jag var lite fjuttigt att poängtera!) Att jag lever mitt i ett jaktområde och ofta ser och hör när rådjur dödas av jägare, jagas av lösspringande hundar eller ligger trafikdödade i ett dike.

Det är väl tur att jag inte generaliserar vargmotståndarnas egenskaper och deras skäl till att skjuta bort vargarna!

Tjing!

4 kommentarer:

  1. Så knasigt (å dumt) när folk tror att man har det på ett visst sätt eller är på ett visst sätt för att man har en åsikt om ngt eller lever på ett visst vis.
    Tur att det finns kloka människor som du!

    Kramar Nina

    SvaraRadera
  2. TACK, TACK! Jag behöver tonvis med stöd. Kramenom

    SvaraRadera
  3. Du är bäst! Och jag tänker se the Tourist ändå, det finns ju fortfarande ett bra skäl ;)

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Och det heter......JOHNNY DEPP!!!!

    SvaraRadera