söndag 25 november 2012

Drömjobbet är mitt

Tjohej! Hurra! Tjohooooooooo.....drömjobbet blev mitt!

I fredags ringde de och erbjöd mig mitt drömjobb! Helt overkligt på något vis!

Jag bara flöt igenom hela rekryteringen och vann ett jobb bland cirka 90 sökande! Det var aldrig något snack om saken sa min blivande chef, de ville ha mig från början! Ganska bra plåster på en tilltufsad självbild!

Så det blev alltså jag som fick vinstlotten! Stackars de andra fyra som var på intervju och inte fick jobbet. Jag tror jag vet hur de känner nu. Frustration, hopplöshet, tomhet....

Det var en bra rekrytering. Intervjun med chefen och en medarbetare var inspirerande och givande och utvecklades mer till ett samtal om vårt segrerade samhälle! Chefen har inte tagit in betyg och ville bara ha en referensperson. Jag kan inte ungå att tänka på de kalla och opersonliga rekryteringarn som Arbetsförmedlingen kör. Men det kommer jag att skriva ett speciellt inlägg om det senare!

Alla detaljer är inte klara ännu så jag vill inte gå ut med vilket jobb det är och vilken arbetsgivare.

Chefen verkar toppen, hon är till och med helt öppen för att jag får börja med att arbeta deltid så att jag hinner avsluta mina två högskolekurser.



Rosa champagne i fina retroglas! Mums!
Och jag kommer att få arbeta exakt med det jag brinner för! Nära utsatta individer med fokus på deras ökade delaktighet i samhället. Mycket motiverande samtal , många externa kontakter med olika aktörer men också dagligt stödjande arbete!

Jag tar med mig all min erfarenhet, min utbildning och mitt engagemang!

Nu har jag druckit champagne två dagar i rad. Underbart, men nu säger magen No more! Så i dag blir det bara vatten och mycket grönsaker!

:)

4 kommentarer: