onsdag 25 januari 2012

9 frågor om mitt hundliv

Har fått dessa frågor i utmaning från Sociala hundar! Kolla även in denna häftiga hundbutik csigoras Hundbutik! Här finns massor med läckra saker och ett bra tänk om produktionssätt och bra ekologiska material.

1) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR FEM ÅR SEDAN? Jag hade bara Penny då. Jag tror jag gick på grundkurs vardagslydnad i Västerås med henne en gång. Det var jättemånga hundar på kursen, de flesta skällde och slet i sina koppel. Penny satt snällt bredvid mig och hon följde mig överallt. Eftersom hon var så trygg och fast i sin kontakt med mig fick vi ingen uppmärksamhet så vi stod mest där i två timmar. Jag åkte aldrig till kursen igen.

2 ) VAD GJORDE DU I HUNDVÄG FÖR ETT ÅR SEDAN?
Planerade och bearbetade min gubbe så han skulle bli positiv till att skaffa en hund till. Vilket ju gick bra.

3) FEM SNACKS ERA HUNDAR GILLAR
Här får jag skämmas: Penny gillar cashewnötter, ost, Gustafskorv, torkad blodpudding och leversnittar. Lukas gillar allt som går in i munnen, ha ha ha.....

4) FEM HUNDRASER NI KAN DET MESTA OM:
Jack Russell, Jack Russell, Jack Russell, Jack Russell, Border Collie .

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM I HUNDVÄG VAR MÅNGMILJONÄR:
Starta hundhem för att ta hand om alla hundar som far illa. Starta en hundbutik, som bara har varor som är ekovänliga och producerade under rättvisa förhållanden.

6) FEM DÅLIGA VANOR I HUNDVÄG?
Dåligt för vem? Inte för mig! Men de saker jag tar upp här är sånt som kompisar och släkt har påpekat!
1) Våra två JRT sover i våra sängar, ofta under täcket
2) De får vara i alla möbler (inte matbordet) och i hela huset,
3) De skäller mycket när det kommer gäster hit och det hoppas otroligt mycket,
4) Lukas får tvätta besticken i diskmaskinen
5) De är alltid i centrum och får vara det

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA I HUNDVÄG:
1) Morgonmysa! När Penny kryper ner under täcket på morgonen och gosar. Lukas ligger redan där!
2) Att gå långprommisar och släppa hundarna hundarna fritt och se dem springa allt de kan!
3) Älskar att kolla annonser på JRT valpar även om jag inte ska köpa någon mer just nu.
4) Att prata om mina hundar och andras hundar med hundmänniskor.
5) Jag gilla att fixa godissök för hundarna. Det är så häftigt att se när de arbetar och hur skickliga de är.

8) FEM HUNDSAKER SAKER DU ALDRIG SKULLE KUNNA KLARA ER UTAN?
1) Leksaker: Wubba Kong, Bävern, Bollen, Korren och Haren.
2) Koppel o halsband
3) Klotång
4) Gummiskrapan som tar bort korta hundhår effektiv
5) Tuggben av majsstärkelse

9) HUNDARNAS FEM FAVORITLEKSAKER:
1) Alla typer av mjuka pipleksaker. Wubba Kong är BÄST! Och Bävern!
2) Smilebollar
3) Gummibollen
4) Pinnar, suck...... (Lukas)
5) Pennys älskade Korre, en fd Ekorre i plysch. Numer ganska trasig pga Lukas.


1 kommentar:

  1. Kul att läsa. Det där med att starta ett hundhem låter ju jättebra. Idag finns det en marknad där ett antal hem får rätt stora pengar för att ta hand om hundar som de sen inte bryr sig om. Argast blir jag när dessa hem figurerar på internet som om det handlade om en ideell verksamhet.

    SvaraRadera