fredag 9 mars 2012

Blev verkligen....

...glad i morse i skolan! En go kamrat kommenterade att jag såg så fin och fräsch ut! Åh, vad sånt värmer! Bara några vänliga ord som gjorde att jag fick ny energi, vilket verkligen behövdes!

Annars har veckan bestått av plugg, plugg och plugg. Det gäller nu att hålla två ganska tunga kurser i gång och inte komma efter! Jag har helt landat i ämnet för min uppsats - att undersöka hur kvinnor som brutit upp från en våldsam relation upplever sin situation, sig själva, sin identitet och hur det återupprättar sin identitet. Ett spännande och mycket viktigt ämne tycker jag, speciellt satt i perspektivet att cirka 46 procent av kvinnorna i Sverige är eller har varit utsatta för våld av sin man.

Pennys stygn är borta, allt gick bra. Hennes levervärden ser bättre ut så vi ska prova att trappa ned kortisonet lite. Men någon tydlig orsak till leverinflammationen går inte att hitta - bara att den är extern, vilket betyder att det kan bero på gastrit vilket var det vi ursprungligen sökte för i augusti förra året men som inte blivit utrett.

Penny får nu börja leva som vanligt men inte hoppa för mycket. Hm. Ganska omöjligt ska jag säga.
I helgen är jag ensam, min man är i Birmingham med ett gäng gubbar och kollar på badminton (och dricker öl). Hoppas han har det hur kul som helst! Och att han köper något kul till mig!

Så i morgon ska jag ha kvalitetstid med min kär mor. Jag ska bjuda på middag och sen ska vi nog dricka lite vin och kolla på Melodifestivalen. Men att få tag i tunnskivade kycklingfiléer för att göra Mannerströms kycklingrullader sket sig totalt i vår lilla by. Jag får väl försöka skiva tunt själv så gott det går!
Kolla också in bloggen för The Jane Austen Book Club här uppe till höger! Vi drar snart igång läsandet! Vill du vara med så lämna bara en kommentar här eller på bokklubbens blogg! Eller maila till: austen75@hotmail.se Det blir härligt och givande det är jag säker på! Vi ska inte bara läsa och diskutera! Nä, nä vi ska också äta och dricka gott!

Ha den bästa helgen!

2 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att kika in här i bloggen. Avundas dig inte som ska hinna med så mycket den här terminen. Och så blir det bokklubb också! Så mycket tror jag inte att jag hinner!Hoppas du nu kan få lite vila i helgen, gosa med dogsen och ha en bra dag med din mor!

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad över att Pennys op verkar ha gått vägen!!

    Ska du fira Lukas födelsedag imorgon? Vi planerar ett stort hundkalas - NOT!! Men en hamburgare eller två lär nog skrutten få i födelsedagspresent!

    SvaraRadera