måndag 29 oktober 2012

Fel bana?

För att vara ärlig lever jag fortfarande i någon slags skräck att att någon ska komma på vilken bluff jag är. Att jag bara hade tur som klarade min fil kand och att jag egentligen är ganska korkad.

Men i går kom ett ett megastort plåster! Ett plåster på de blödande sår som arbetssökeriet tillfogar mig. Som hackar stora hål i min självkänsla och som sakta äter upp min starka självbild inifrån.

Jag fick bedömning från första examinationsuppgiften på handledningskursen! Superbra omdöme! Hör! "Ett riktigt bra populärvetenskapligt reportage där företeelsen diksuteras utifrån ett kritiskt förhållningssätt. Bra jobbat!" Betyg VG!

YYEEEEEES! Äntligen lite råg i ryggen!

Handledningskursen är på avancerad nivå och kan vara en del av en master! Kanske jag faktiskt är kapabel. Om jag klarar VG ganska lätt, så kanske, thi hiiii......

Och kanske borde jag ha satsat på en forskarbana. För ett jobb verkar vara lika onåbart som månen!

Nu så....till.....another day in paradise! Snö, iskyla.......Isch!

4 kommentarer:

  1. Usch ja, hur ofta har inte jag känt så?! Att någon ska komma på vilken bluff jag är, hur jag fuskat mej igenom livet. Å ännu mer tragiskt, hur många andra kvinnor har jag inte hört säga likadant?! Men jag har aldrig hört en karl säga så där.
    Jag har följt ditt jobbsökande och lider med dej och samhället. Hur inkompetent är det inte om det bryr sej om åldern i det här sammanhanget???
    Du är ungdomlig, framåt, begåvad och har utöver en fräsch o uppdaterat utbildning även livserfarenhet.
    Usch ja.
    Jag håller tummarna, rätt som det är får du det där jobbet. Det som är bättre än alla de andra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående. Typiskt kvinnor att känna så vilket är tråkigt. Jag hoppas att du snart träffar en arbetsgivare som är klok nog att anställa dig. Synd om alla dom säger nej till dej tycker jag. Styrka till dig! Grattis till VG!

    Mija

    SvaraRadera
  3. Ja jag känner igen det där resonemanget. Forskarvärlden kanske är nåt för dig....kanske ska tänka tanken iallafall? Jag blev erbjuden en doktorandtjänst en gång i Socialt arbete men var tvungen att tacka nej pga sjukdom.....tror detv hade varit väldigt kul...

    SvaraRadera
  4. Härligt att du får den uppskattning du förtjänar!!

    SvaraRadera