fredag 26 oktober 2012

Inte denna gång....heller

Så ringde rekryteringskonsulten från Arbetsförmedlingen i Eskilstuna till slut. Och berättade att de hade ett väldigt starkt "startfält" av sökande denna gång. Flera internsökande......och att de inte skulle gå vidare med mig.

Jag frågade om det var någon speciell orsak till det, men han sade att jag gjort en stark intervju, han hade fått ett mycket bra intryck av mig och mina referenter hade bara lovord.

Så.

Inget mer med det.

Arbetsförmedlingen i Hallstahammar har inte hört av sig än. Hmpf. Han skulle ju ringa senast 12 oktober. Hur många sätter en peng på att jag får det jobbet? Ha ha ha ha!

Nu har gråtit lite, snutit mig och ska börja dagens jobbsökeri. Allt som vanligt alltså! Och just nu känns det som om jag kommer att söka jobb fram till pension.

Gubben, min älskade gubbe, har bokat minisemester i Stockholm nästa vecka! Han tycker jag måste få lite positiv energi och ett break från det tröstlösa arbetssökandet.

Vi ska på på hotell Victory i Gamla Stan. Rummet har jacuzzi! Kolla!
De Luxe rum på hotell Victory! Och gå ut och käka gott!

Ett besök på Hallwyllska museet blir också otroligt skoj. Jag som infödd stockholmare har aldrig varit där! Och nu ställer de ut kläder från serien Downton Abbey. Ska bli så kul!



Härligt klädmode från Downton Abbey
Ha den bästa helgen alla!

1 kommentar:

  1. Känner för dig, svårt att hålla modet upp till slut. Men jag tror på dig!

    SvaraRadera