söndag 7 oktober 2012

Underströmmar

Du är vad du tänker! Jo, så är det tycker jag. Att försöka se det positiva i tillvaron med glimten i ögat gör livet lättare. Alltså jobbar jag stenhårt på min tilltufsade självbild nu.

Men i drömmarna går det inte lika lätt att styra tankarna! Det som bekymrar oss ligger där som underströmmar och när vi sover så ploppar de upp. Freud var nog inte helt fel ute, eller hur?

Nattens dröm:

"Jag och tre andra kommer till vårt nya jobb. Chefen börjar visa var vi har våra rum. De andra får vackra stora rum med fina namnskyltar. När det bara är jag kvar så säger chefen att jag ska sitta några våningar ner och att jag ska ta hissen och sedan fråga någon var mitt rum är. Chefen följer inte med mig.

Så jag tar hissen nedåt och går ut. Näe ingen vet något om ett rum till mig, men kanske på någon våning under markplanet. Jag fortsätter med hissen nedåt. Långt under jord och kommer ut i en skum råkall miljö. Jag frågar en kille som ser allmänt negativ ut om han vet något om ett rum till mig. Jo, det vet han. Det är ju bergsrummet jag ska ha. Han följer med mig till ett mörkt fuktigt rum där ena väggen är just en bergsvägg som dryper av fukt. I rummet finns ett skrangligt bord, en kopieringsmaskin och en trasig stol. Killen ser att jag ser ganska undrande ut och säger då att chefen egentligen inte ville ha mig, men fick lov att anställa mig eftersom det är tvång på att kvotera in äldre".

Ridå.

Jag vaknar.

Drömtydning överflödig!

Sååå.....i morgon börjar ny vecka. Hur det än går får jag veta hur det går. Kanske. För övrigt laddar jag för kurs i Jönköping. Det ska bli härligt att träffa alla igen för givande diskussioner och lärande samtal!

Oumbärliga saker att ta med:
  • Spikmatta
  • Mobilladdare
  • Sminkspegel
  • Glasögon
  • Träningsgrejer

CU!

4 kommentarer:

  1. Vilken hemsk dröm! Det värsta är nog att det finns ett korn av sanning i drömmen om man tänker rent symboliskt hur det är i dagens samhälle.

    SvaraRadera
  2. Fy, ingen kul dröm. Håller med ovanstående, vi är bra på att sätta etiketter på folk. Det är säkert inte lätt att vara invandrare och söka jobb, heller! Jag menar vad har en mörkhyad man som heter Abdullah för chans mot en som heter Sven.Jag håller tummarna att du får båda jobben och kan välja och vraka.

    Hälsningar Maija

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får jobbet! Annars är det arbetsgivarens förlust!

    Om du nu absolut måste jobba på arbetsförnedringen;))

    SvaraRadera
  4. Ja, drömtydning behövs kanske inte i detta fall? Jag har gått i drömkurs ett tag, fantastiskt sätt att lära känna sig själv på, tyckte jag!
    Lycka till nu!!
    Kram Helen

    SvaraRadera