onsdag 21 november 2012

Lantlollan och piloterna

Hämtade gubben på Arlanda i går kväll. Eftersom jag bara skulle sitta i bilen bytte jag inte om eller sminkade mig. Är faktiskt osäker på om jag ens kammade mig igår!

Alltså, hade jag svarta, noppiga tights, brun oformlig tunika, rosa strumpor, säckig svart täckjacka och leriga skor. Leriga skor har alla som bor på landet med automatik detta år eftersom det finns lera precis överallt.

På Arlanda lämnade jag dock bilen för att kolla om gubbens flyg var i tid. Tänkte ju inte på min utstyrsel.

När jag står där och kollar tavlan med ankomsttider kommer två snygga piloter (alla piloter är väl snygga?) ut och ställer sig bredvid mig Rätt var det är märker jag att de kollar på mig!

Och jag har aldrig i hela mitt liv varit så överygad om att de inte glodde på mig för att jag var så fräsch och snygg.

Vilken kärring tänkte de nog! Tänk att överhuvudtaget går ut bland folk och se ut på det där viset. Var kommer hon ifrån? En koja mitt ute i vildmarken utan el och vatten?

För tio år sedan skulle jag inte gått till affärn utan smink. Det kallas väl personlig utveckling tror jag!


Ha ha ha......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar