torsdag 16 juni 2011

Vill ha!

Just nu vill jag ha mycket! Den insikten slog ner i mig häromdagen då jag tog fram mina svarta shorts. Eller nja, svarta och svarta, de är mer grådaskiga. När jag tänkte efter lite så insåg jag köpte dessa short någon gång år 2000. Sedan kollade jag på mitt älskade linne, inköpt år 2005. Hm, hel och ren är jag, men inte riktigt fräsch och ny. Stämmer ju förresten ganska bra in på mig själv som 50+ och min politiska inriktning där tillväxten står för världens undergång. Köp hållbart och inte inte slit och släng grejer. Håll konsumtionen nere, för vi har ju bara en jord. Ja, lite så tänker jag ofta!

Fast nu vill jag ha! Nya shorts, nya linnen, lite fina tröjor och nya bra skor utan färgfläckar på. Jag ska ju snart börja jobba och kan ju inte gå omkring och se ut som en relik från förra åthundradet.

Fast nu när jag ändå börjar tänka i konsumtionsbanor så vaknar ju den lilla (stora) konsumenten inom mig. SHOPPA! YEEAAAAHHHH........tänk att bara få shoppa loss, svinga mitt VISA-kort ordentligt och ge efter totalt. Väska, jacka, fleecetröja, strumpor, fler skor, snygga byxor......Ahhhhhh....Mmmmmmmmmm.......Åhhhhhhhhh. Jag ska ju för faan tjäna pengar snart , riktiga pengar. De vore väl synd om de hamnade på banken i damm och glömska!

Vad Jack Russels vill ha är betydligt mer enkelt. Lägg fram en boll och världen runtomkring slutar existera!
Vi vill ha! VILL HA!

C U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar