söndag 30 oktober 2011

Husse & matte fick fnatt

Lukas har ordet!
I går kände jag redan på eftermiddagen att det var något i luften! Husse drog slangmonstret i flera timmar och matte var i köket nästan hela dagen. Det blev ganska svårt för mig att välja! Det doftade underbart från köket men samtidigt är det min uppgift att bevaka slangmonstret så att inte husse råkar illa ut.

Och sedan - på kvällen kom det gäster! WOW! Jag älskar att hälsa på människor, mycket länge och intensivt. En bra och väl genomförd hundhälsning kräver att jag använder hela mig själv, kroppen, tassarna, tänderna, tungan och svansen! Inte ett öra är torrt om ni fattar! Till slut sa matte till mig att jag skulle gå och lägga mig. En mycket ogästvänlig åtgärd om ni frågar mig, min åsikt är att man aldrig kan hälsa för mycket eller för intensivt på en gäst.

Sedan satte sig alla och åt! Underbart! Jag och Pennyhunden fick smaka smaskigt kött. Efter det satte sig alla i vardagsrummet och snackade. Och snackade, i oändlighet. Tröttsamt och trist. Jag somnade inklämd mellan två varma kroppar i soffan. Och sen helt plötsligt fick husse och matte fnatt. Mitt i natten vid en tidpunkt då jag normalt sover min hundliga skönhetssömn så skulle vi gå ut och gå!

Mäh????

Dagen efter i går!
Gå ut och gå kl två på natten?? Jag var väldigt tveksam till denna vansinnighet, inte för att jag är ett dugg mörkrädd (!) men ändå. Men när matte började ropa på det där bestämda sättet att jag skulle komma så gick jag ju ut. Det var faktiskt inte alls tokigt! Matte, husse och gästerna hade inte så stor koll på mig och Penny. Så vi fick springa runt ganska ostörda. Jag hittade flera sorkhål som jag undersökte noga.

Efter detta gick vi in och somnade ganska fort. Och idag har jag varit sjukt seg och det verkar matte och husse också vara. Kanske inte så bra ändå att gå ut på prommis mitt i natten. Hoppas det blir en vanlig kväll i kväll. Vanlig kvällskissningstid och sedan rakt ner i mattes sköna säng!

Gäääääzzzp Lukas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar