söndag 9 oktober 2011

Testosteronstinn olydnadschampion

Kan bara säga att Lukas var minst sagt enormt könsmogen i går på Agilitykursen! Från att ha varit fokuserad och intonad på mig vid tidigare tillfällen, var han mest intresserad av att nosa överallt på banan plus att kissa ner varje hinder!

I bland kom han på att han hade en matte och kom som en raket till mig, fixade ett hinder, men sedan kom en oemotståndlig doft till hans näsa och han glömde tid och rum.

Till slut återstod bara att koppla honom!

Och tyvärr lille Lukas, nu blir det ett litet chip under huden - vilket fasansfullt nog heter kemisk kastrering. Det låter som något från Nazitiden. Men om drygt en månad ska Pennyhunden löpa och några valpar ska hon inte få. Vi hade ju tänkt kastrera henne, men det går inte just nu med hennes leverproblem. 

Men jag vill inte riktigt kastrera honom på riktigt ännu, eftersom jag fortfarande har ett litet hopp om att kunna ställa ut honom. Det "hänger" ju på hans öron! Det ena är nu elegant framåtvikt enligt rasstandard, men det andra, det lever Hej Baberiba liv, med olika positioner hela tiden! Men det ligger mer och mer på det rätta stället!
En riktigt grabb! Ingen tvekan om det!

Men igår såg jag att Lukas verkligen blivit en kille! Vilken muskelknutte! Och med sitt nya reflextäcke ser han verkligen helt cool ut!

:)

2 kommentarer:

  1. Ja, han ser tuff ut:)Du kan väl ha en hund och kattblogg och så kan min Allisson gästblogga kanske:)
    Du skrev till mig att antagligen var vår katt understimulerad för hon klöser mkt och så bits hon ibland speciellt om jag klappar henne och jag måste gå..precis som om hon blir sur att jag inte kan fortsätta. Jag leker och myser med henne som jag har gjort med andra katter jag har haft och de ha aldrig agerat så. Veterinären sa när hon kastrerades nyligen att de ofta ser dessa tendenser hos katter som är sköldpaddsfärgade. Men jag vet inte om det har med färgen att göra..vill ju inte vara rasist..haha:)
    Har du nåt tips?
    Trevligt att vara saknad:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du kan ju fortfarande ställa ut honom som kastrat bara du har intyg från veterinär att pungen var som den skulle innan :)

    SvaraRadera