onsdag 12 oktober 2011

Heffaklump

Nu sitter det ett litet chip i Lukas nacke som sakta utsöndrar hormoner, så att han blir infertil i cirka 6 månader. Känns så där, men vi har inte så mycket val, eftersom Pennyhunden inte kan genomgå en kastration just nu. Och valpar är inte att tala om vid hennes ålder och leverstatus. Tyvärr, tyvärr en liten valp efter Penny skulle vara så ......ÅHHHHHhhhhhh, helt underbart. Men....nej.

Till min förvåning var han riktigt duktig nere på Djursjukhuset i går. Han satt förhållandevis lugnt bredvid mig i väntrummet och blev inte överexalterad av de andra hundarna! Mattes duktiga pojke!

Fast jag undrar ju hur människor tänker ibland. Alltså, vi är i ett väntrum på ett djursjukhus där det finns fullt med (sjuka?) hundar och katter. För mig är det självklart att jag håller min hund bredvid mig och inte tillåter att han går fram till andra hundar och människor för att hälsa. Men en del människor går utan att tveka fram till Lukas och börja gulla med honom. Med sin hund i släptåg! Inte så lätt att behålla lugnet för Lukas då. Och inte fattar de att jag inte uppskattar detta när jag säger "Det är nog inte läge att hälsa just här" utan då bara kvittrar de vidare om att deras hund är så snäll och att den bara vill hälsa. Suck!

Lukas mår iallafall prima, hjärta, lungor och muskulatur, allt i prima skick! Han väger 7,4 kilo och får nu ett nytt namn till sina andra - Heffaklumpen. Vi ville ha en liten lågställd JR och fick en väldigt stor som jag knappt orkar lyfta. Bara att hoppas att han inte växer så mycket mer nu!
Agility Naturell - vår hög med timmer!
I hallen håller jag på med att spärra av en del med kompostgaller. (Vad skulle vi hundägare göra utan kompostgaller?!) Där ska Lukas nu få träna sig i att vara utan matte och ändå vara trygg. Något jag tycker jag jobbat med sedan han kom. Ibland känner jag mig som en misslyckad hundägare. På grund av mig har vi nu en problemhund som i inte kan vara ensam utan att tugga sönder vårt  hem. Och nu brinner det liksom i knutarna, snart börjar flera kurser på Högskolan, vi ska åka till London och hundarna kommer få vara mer ensamma. Enligt plan skulle nu Lukas kunna vara ensam i 2-3 timmar då och då utan problem. Men allt blir inte som man tänker sig eller hur?

CU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar